Friday, October 12, 2007

Im Westen nichts Neues

Už zase hoří! Tak to tak vypadá, že požární rozcvička tady bude na denním pořádku. Dnešní poplach byl rychlovka trvající jen asi deset minut. Hasiči přijeli coby dup a byli rychle hotovi. Zato předevčírem mě požární poplach zastihl ve 3:15 ráno v prádelně. A to byla otrava, protože už bylo dopráno, vysušeno a zbývalo poskládat pár posledních kousků mé garderoby. Celkem jsem litoval těch chudinek, co venku v nočních košilích s dekou přes ramena klepaly kosu.

Škola? Ohraná písnička – nevím, kam dřív skočit. Navíc jsem si ještě za uplynulý týden naložil několik workshopů, abych zdokonalil své “effective writing skills”:-). Takže času navíc vůbec nezbývalo. Myslím, že je fajn, že škola takové příležitosti poskytuje. U nás na fakultě (VŠE) teď docela přituhuje [pdf] s potíráním různých forem plagiátorství, ale dost často se jedná jen o nesprávné citování. Smutné je, že nás nikdy nikdo pořádně nenaučil, jak by si to vlastně představovali. Musí se nechat, že už se v tomto směru taky něco děje a pro nastoupivší nováčky je od tohoto roku povinný předmět “Psaní a obhajoba odborné práce“ hned v prvním semestru.
Tady je speciální oddělení knihovny (Writing Centre), které pořádá různá školení a jsou tam připraveni pomoct Vám, pokud máte při psaní nějaké nejasnosti. Myslím, že tam ve finální fázi svých výplodů budu asi častým návštěvníkem, abych se ujistil, že má pseudoenglish bude alespoň trochu stravitelné počtení.

Mám tedy za sebou záležitosti jako:
  • Revising and Editing: From a draft to a polished paper
  • Using sources effectively & documenting them correctly - MLA style
  • Brushing up on basics: Eliminating Basic Sentence, Grammar, & Punctuation Errors
  • RefWorks Introduction
Jen dodám, že RefWorks je citační software (web based), který naprosto úžasně zjednodušuje správu citací a přes speciální plug-in se dají vkládat pouhým kliknutím přímo do Wordu - v jakémkoliv standardu si smyslíte. I u nás používaná ISO 690. Nakonec umí sám vygenerovat seznam použité literatury – paráda. Na další, které byly v plánu už jaksi nezbyl čas a energie.

Na jeden topic proposal jsem dnes dostal vskutku "useful feedback" – naprosto nečitelný, takže jsem stejně musel jít osobně zkonzultovat, co tím vlastně chtěl básník říci. Scan stojí za prd, ale nebyl čas se s tím hrát.
Další novinou je, že se ze mě na několik týdnů stane závislák, který pořád čučí do monitoru (obrázek nahoře) a kontroluje dění na finančních trzích častěji, než příchozí poštu. V jednom z mých kurzů jsme každý dostali 100 000 USD a musíme zobchodovat určitý min. počet transakcí s minimálně 8 různýma měnama (já vím, měnami, ale tady nejsme ve škole). Bohužel se to všechno nemůže střílet podle plotu (tak jsem začínal), ale určitý počet obchodů musí být v reportu řádně odůvodněno. Naštěstí je na tom dolar teď tak bídně. Hmm, na prvním uskutečněném cvičném obchodu (nákup a prodej 5000 GBP) jsem vydělal trapných $12. Nastavil jsem totiž Take Profit Order moc nízko, takže než jsem se naobědval, bylo dobojováno. Tudy cesta nevede…

Také proběhly již dříve zmiňované Overseas option days. Když si to tak zpětně uvědomuju, tak už vím, co mi na tom nesedělo. Všechny školy byly reprezentovány jako země (státy), jen ta naše jako Prague. Takže mělo slovo Prague velmi vtipně stejnou váhu (a také místo na nástěnce), jako třeba China.
Studenti se většinou v honbě za informacemi zrovna nepřetrhli, takže mezi sebou spíše konzervovali (ano, to je naschvál) ti, kteří měli informace předávat - exchange studenti a studenti, kteří už někde byli.
Pár zájemců o Prahu bylo, ale bohužel to většinou ztroskotalo na tom, že nebyli studenti ekonomických oborů. Holčina, která chtěla do Prahy úplně moc na mě vybalila, že studuje restaurátorství architektonických památek. Hmm, to by si na VŠE asi moc neužila.
Takže tady je prostor pro ostatní školy navázat nějakou tu spolupráci, ale problém je asi v nedostatku kurzů vyučovaných v angličtině. U nás to taky není žádná sláva, ale zahraniční studenti si můžou vybírat z +-70 předmětů, takže se něco najít dá.
Ještě dodám, že nejpopulárnější je pro místní vyrazit do Austrálie (kupodivu stejně jako u nás), Nový Zéland či do Španělska. Důvod? Je tam teplo!
Na fotce se ksichtím jako nějaký tydýt, ale co bych pro Vás neudělal...


Málem bych zapomněl na nedělního krocana. Dobrá zpráva – trefil jsem. Musím říct, že bydlení v místním "paneláku" bych si nechal líbit. Např. vlastní bazén s fitness centrem je docela příjemná záležitost. Konečně sem se zase jednou úžasně nabaštil něčeho pořádného. Slečna domácí sice přiznala, že krocan byl pořízen z místní sámošky již v pokročilém stádiu přípravy a např Strawberry-Rhubarb Pie byl z místní koláčárny, ale bylo to výborné. Nejvíc jsem si pochutnal na (poctivé) bramborové kaši.
Špatná zpráva je, že jsem tentokrát ovládl své paparazziovské sklony a fotečku stolu plného dobrot pro Vás nemám. Po večeři následovaly velmi záživné společenské hry. A protože není krocan, tak přidávám nepovedené foto tradičních středečních křídel – no nevypadají úžasně?

Tak mi připadá, že sem si zase nějak pustil "ústa" na špacír, ale to srovnávaní mě baví a přijde mi docela zajímavé. Tak se když tak ozvěte, pokud je to nestravitelné.

To CI team: Ať se Vám všem daří v probíhající "busy" sezóně!

----------------
Now playing: Franz Ferdinand - Eleanor Put Your Boots On
via FoxyTunes

No comments: